lördag, februari 21, 2009

The Merv Griffin Show

Just nu känner jag mig lite som Kramer i avsnittet där han kommer över studio-dekoren till The Merv Griffin Show och startar en egen talk show i sin lägenhet. Så känns Bragdbloggen.

Bloggen hade från början (2005!) högtflygande planer, men precis efter att jag startat den så fick jag "a real job" och sen dess har bloggen endast varit en outlet för spontana infall och funderingar. Top 44 Hip-hop Albums har varit första och enda gången som jag verkligen skrivit varje dag, och där det funnits en röd tråd och faktiska krav på kvalitet och kontinuitet. Från början var Top 44 bara en Top 5 i mitt huvud. Sen blev det en Top 10 för att det var så svårt att spika 5 album. Sen blev det 20 och så vidare. Till slut beslöt jag mig för att sammanställa allting och lägga ut det på bloggen. Mest för min egen skull (och för de fåtal trogna bloggläsare som jag misstänkte skulle uppskatta en sån lista). Och jag hade riktigt kul när jag skrev listan - och framförallt är jag glad att jag faktiskt bestämt mig för vilka som är de bästa skivorna - men resultatet av det här "jobbet" är att jag är helt slut. Precis som Kramer till slut blir helt färdig av att dagligen hosta en talk show varje dag (without a real audience, paycheck or other apparent reason) så är det en jävla grind filling the blog every day. Jag förstår inte hur folk orkar eller hinner ha jobb och ansvar och sen skriva 2-3 inlägg per dag. Det är inte för mig helt enkelt. Så förvänta er inga stordåd framöver. Från och med nu kommer Bragdbloggen återgå till sitt vanliga schema, med andra ord ett par inlägg i veckan utan röd tråd och med minst sagt varierande kvalitet. Men om ni gillar gammal hip-hop, NY Knicks eller wrestling så kan det kanske vara värt att titta in någon gång då och då.

Till er andra. It was fun having you. Thank you all, you have been great.

Och till sist. Se till att gå ut och köp skivorna nu, OK? Ofta har Cdon.com och Ginza.se de gamla godbitarna till reapris. Och en riktig CD kan aldrig ersättas av ett digitalt spår på en dator som du ändå kommer att slänga inom fem år. Musik är inte bara temporär njutning, skivhyllan berättar historien om vem du är.

Over and out. Bragd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska inte try a new format då? "Scandals and animals"? :)
Nej men i alla fall, det var kul att läsa ett nytt inlägg varje dag men jag fattar hur det kan bli ganska segt i längden... aja, nice while it lasted anyway!

Anonym sa...

Kanske en tema-omgång i repris framöver?

Johnny Bragd sa...

Man vet aldrig... kanske någon gång kommer en lista som handlar om TV-spel, WWE eller NBA-basket, det är nog det enda som jag kan skriva om med någorlunda bibehållen trovärdighet. Och vem vill läsa om det? :)

BTW hoppas någon gick ut och köpte någon skiva? Säg till i kassan att Johnny Bragd sent you och att jag ska ha 30% affiliate commission på alla köp.