fredag, juni 26, 2009

Ingen Rubio, ingen Curry

Rubio var en pipe dream. Curry var vår, men klättrade från Knicks garanterade pick, till att andra lag fick upp ögonen för honom. Nu blev det tyvärr Warriors och Don Nelson som tog Curry precis som jag befarade.

Tröstpriset blev istället Jordan Hill:



Så många frågor... varför i hela fridens namn föll Rubio hela vägen ned till pick 5? Varför tog Minnesota TVÅ point guards, Rubio och Flynn? Det måste ju betyda att de kommer trada en av dem, är Rubio till Knicks helt otänkbart ändå, Donnies protogé är GM i Wolves... Warriors tar Curry, kommer de trada honom till Knicks för att maxa värdet av den pick de egentligen ville ha (Hill) och samtidigt få lite extra? Om Hill stannar, betyder det slutet för David Lee? Och är D-Lee part of a sign-and-trade som ändå landar Curry eller Rubio, eller för all del någon annan icke-draft-spelare...?

Lägg därtill Shaq till Cleveland - nu har han lirat med Penny, Kobe, Wade och Lebron... - och Vince Carter till Orlando. NBA sover aldrig. Men nu måste jag gå och lägga mig.

4 kommentarer:

Gastro sa...

VINCE CARTER!

Acceptabelt, men Lee's trade var lite nja... Jag tror på Lee's utveckling.

Johnny Bragd sa...

Vince till Orlando, oerhört spännande. Känns som det bara finns två vägar detta kan gå: succé eller bust. Uppsidan är given. Nedsidan är att Courtney Lee såg riktigt vass ut för framtiden samt att detta ser ut som en signal att Magic inte re-signar Hedo.

Gällande Lee hoppas jag faktiskt inte att Knicks spränger banken för att re-signa honom. Han har varit Knicks bästa spelare javisst, men bästa spelaren på ett mediokert lag säger ingenting. Jag tycker inte att han är värd mer än 6-7 miljoner dollar per år. Och Lee ser ut att kräva 9-10, det är han inte värd, inte minst eftersom det sabbar hela 2010 planen. Jordan Hill kan vara en första indikation på att Lee är på väg bort, eller åtminstone att de har en Plan B för en sign-and-trade... vi lär veta första veckan av juli.

Johnny Bragd sa...

men du kanske syftade på courtney lee hela tiden? :)

du vet jag tänker bara på knicks knicks knicks... för att ta ett konkret exempel, i coudn't care less att en svensk just blev draftad..

Gastro sa...

Haha, jag menade Courtney, haha. Men det skadade inte ang. David. Hade ingen aning av den diskussionen. Vilka rykten är starkast i Knicks?

Du får jättegärna hålla och uppdatera om trades i bloggen, jag kommer vara bortrest och det hade varit perfekt och bara gå in här och läsa det viktigaste.