lördag, juni 06, 2009

Doktor nej

Jag hade ingen aning om att Dr Dre producerat hela Relapse. WTF? Om Detox låter så här illa blir jag deprimerad. Jag har väntat 10 år på den skivan, det finns inte på kartan att beatsen är lika wack som på Relapse. Vad har hänt doktorn? Matter of fact, när var senast Dr Dre gjorde en fet skiva, eller ens en difference-maker-singel på ett album? Om jag drar mig till minnes är det 4 år sen, Games debutskiva. I'm just saying.

Är det därför Detox dröjer? The magic is gone. Hemsk tanke.

Det enda som talar för att Dres insats på Relapse inte automatiskt betyder att hans egna skiva (that is om Detox någonsin släpps) kommer suga är att Dre faktiskt aldrig gjort speciellt feta beats till Eminem. Undantaget Bitch Please 2 och kanske Kill you, Role Model och om jag är generös Ass like that och Business, så har Dre inte gjort så många feta låtar på Eminems skivor. Det är ofta Eminem själv i kombination med Bass-bröderna eller Luis Resto som stått för höjdpunkterna i min mening.

Några av mina Eminem-favoriter, ingen av dom Dre beats.

Just don't give a fuck



You ain't gon sell two copies if you press a double album

I still don't give a fuck



How the fuck am I supposed to get out of debt? / I can't rap no more I just murdered the alphabet

Superman





Spend some time



Mockingbird



Inga kommentarer: