tisdag, september 01, 2009

Recension: The rise and fall of WCW

Ph. Dizzle gillade min idé om att posta vår WWE-korrespondens. Gött!

It just so happens att jag i samma mail fastnade för PD:s recension av WWE:s senaste DVD-släpp, The rise and fall of WCW. Därför kör jag en copy/paste (i kursiv text) på den for y'all to enjoy!

Kan f.ö. skjuta in att jag igår såg WWE:s nya DVD-release "The Rise and Fall of WCW", i alla fall den första DVD:n som är en fullfjädrad dokumentär. De övriga tre skivorna är matcher. Eftersom vi hade vårt typ tolv år långa wrestling-hiatus då kan jag inte avgöra huruvida Kellers historiska kritik som han framförde på PWTorch.com är giltig eller ej, men visst är det konstigt att Benoit är helt raderad ur annalerna? Sammantaget en ganska underhållande, men högst episodisk, dokumentär som därav känns lite ofullständig. Några reflektioner:

Ric Flair är så jävla COOL! Han var fan ta mig urgammal redan 1990. Jag funderar på att skaffa hans frisyr á 1985.


PD efter nästa besök hos frissan.

Att Dusty Rhodes har "juicat" så mycket framstår inte så smart när man ser hans ärr. Varför fortsätter man?

The American Dream?

Terry Bollea aka Hulk Hogan har åldrats otroligt fördelaktigt. Han ser bra mycket bättre ut nu än under "fläsk-åren" innan Wrestlemania. På DVD:n ser man också en rejäl skillnad i muskelmassa före och efter steroidförhören i början av 1990-talet. Kul att han erkände att han gav Vince anabola!


Hulk Hogan, The Quarter Pounder With Extra Cheese Years

Jim Ross är en riktigt vettig snubbe, och rätta mig om jag har fel, men är han inte också en av de bästa sportkommentatorerna som finns idag alla kategorier? De övriga fem i WWE är inte i närheten och jag blir orolig för framtiden. Varför vill inte Vince att den "klassiska" kommentatorstypen, som med orolig och typiskt amerikansk manlig röst refererar matcherna ska få vara kvar? Jag kan dock förstå om han tycker att heel-kommentatorsrollen är lite passé, även om den kanske skulle funka idag i en mer komisk roll (typ Lawler utan the suck-up). Jag skrattar högt när jag kollar på gamla matcher med the Body, the Brain, och Mr Perfect. "Handful of hair, ref! Handful of hair!"

Inga kommentarer: