lördag, september 19, 2009

Bragd ♥ Matt Damon


Min favoritskådespelare är Matt Damon. Alla filmer med MD är garanterat som sämst en trea. Hade Damon spelat i NBA hade han snittat 20 poäng, 10 assist, 3 steals, 50 FG% och 90 FT%. En stat machine som alltid levererar. Rounders, Mr Ripley, Good Will Hunting och inte minst Bourne filmerna, the list goes on. Jag läste en artikel för ett par år sen att MD är the biggest box office hit, MD på rollistan ger störst return on investment i hela Hollywood. Inte illa för någon som flyger helt under den typiska kändisradarn. Inga skandaler, inga brudar on the set, inga droger. Inte som vi vet om i alla fall. För Matt Damon är inte den typiska kändishoran, han känns som en regular good dude.

Varför postar jag helt plötsligt ett I ♥ Matt Damon inlägg you ask? Jo för jag känner tändning nu när jag läser att Damon ska spela in en film om Liberace.

Ni vet världens mest flamboyant gay dude ever. Kan bli hur bra som helst.


Dessutom ska Michael Douglas spela Liberace. LOL. Det här kan bli en klassiker. Prediction att både Douglas och Damon nomineras till Oscar, bäste biroll respektive huvudroll. Läge för MD att även få en Oscar för acting nu. Bättre rolltolkning som creepy psykopat än The talented Mr Ripley har jag nog aldrig sett, ändå var han inte ens nominerad. Skandal.

Slänger in ett par sköna YouTube-klassiker, cause that's how I roll.




Ps. Ser också på IMDB att Rounders 2 är in the works. Bad idea... känns som att det bara kan gå åt helvete, tyvärr.

2 kommentarer:

Theo sa...

Som så ofta annars kan jag bara instämma i Bragdens åsikter, couldn't have said it better myself. As for Rounders 2, dels, hur ska man hitta en värdig efterföljare till Teddy KGB, dels, en trovärdig lika engagerande handling? Dessutom är mycket av charmen med Rounders att det var en pokerfilm långt innan poker blev stort, i motsats till alla "faktafascister" tycker jag bara att det bidrar till filmens underhållningsvärde att se Mike dra upp det till 20x bb med KK pre-flop, få omslag till 100x bb från Teddy KGB, för att sen få fram en fold när han går all-in för 100 bb till :D. Nu känns det som att den hade blivit alldeles för glitzy och ridit på pokertrenden mer än its own merits, lite som den där lol-filmen 21 (visserligen inte poker där utan Las Vegas, men samma princip i alla fall).

Johnny Bragd sa...

Thanks!! =)

Spot-on analysis om Rounders 2.