söndag, maj 10, 2009

Don't blame me I was given this world I didn't make it

Förra riksdagsvalet röstade jag på Fi (yeah I said it!). Mestadels för att alla andra partier suger hästballe och då resonerar jag som så att då gör jag hellre en punktinsats som jag kan stå för till 100% istället för att supporta massa tomma kostymer som bara fortsätter snacka skit. Varför pratar jag då om Fi i samma inlägg som jag listar historiens bästa politiska hip-hoplåtar? Jo, det ska jag berätta. Keep ya head up är nämligen the greatest feminist anthem EVER. Den har garanterat influerat fler män att do better by women än alla politiker tillsammans nånsin gjort.



Ps. Jag blir så trött när män pratar om att det är jämställt i Sverige, med argument som "vi är världens mest jämställda land". OK, även om det var sant (I doubt it is) så är det ett uselt argument. Jämställdhet är inget relativt koncept. Bäst i världen är inte nödvändigtvis good enough. Det är ungefär lika dumt som att säga att vi inte behöver göra något åt landets ekonomi för att det är värre i Argentina, eller att droger inte är ett problem för att det är värre i Colombia. Talk to the hand, cause my head ain't listening. Synd att inte Tupac finns här längre för att school these fools.

5 kommentarer:

Theo sa...

Sing it sister!

Anonym sa...

Strictly 4 My S.I.S.T.A.H.Z.

Johnny Bragd sa...

hehehe ni e för sköna!

Anonym sa...

Så fett inlägg! Så sant att det kan göras mer för kvinnorna, ingenting är jämställt. Det handlar inte bara löner, maktpositioner och sånt som syns i statistik, utan om attityder och hur kvinnor behandlas i samhället. Ingen tar det på allvar dock.. Keep ya head up
Sebbe

Johnny Bragd sa...

Thx for the shout out Sebbe!

Kul att du gillar mitt resonemang, som sagt mänskliga rättigheter och jämställdhet är något som ska genomsyra hela samhället, inte bara visas upp som en graf med massa siffror.

Like the old saying... det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik