onsdag, juli 29, 2009

Random tv-spelsnostalgi

Lyssnar på den här låten med The Gap Band och det slår mig att den borde ha varit med på världens bästa soundtrack. Jag pratar förstås om GTA: Vice city.

Yearning for your love


Jag kan se hur jag hoppar in i en parkerad bil, slår på the head lights och backar ut, kör ut på motorvägen, tar bron över till Leaf Links och bara cruisar till den feta musiken. Uppdragen i Little Haiti kan vänta.

Karta över Vice city

Gråter blod av tanken att jag med största sannolikhet aldrig kommer att uppleva samma TV-spelständning igen. Vice city markerar (until proven otherwise) the end of gaming as I once knew it.

Cruising down Washington beach

Little Haiti - Stay out!!

Starfish Island - här bor man efter ett tag...
Escobar Intl. Airport - blir sugen på att flyga till Miami nu...

Inga kommentarer: