torsdag, juli 30, 2009

AI

Visst är det sjukt att en enda misslyckad säsong kan förstöra en spelares framtid. Iversons olyckliga år i Detroit har gjort AI iskall på marknaden. Clippers vill signa honom som backup (!) till Baron Davis. Bobcats, med Larry Brown som coach, har tittat på Iverson också. I övrigt får Allen I zero feelers.

Samtidigt har Knicks försökt signa PGs Kidd och Andre Miller, utan framgång. Nu tittar Knicks på Ramon Sessions och till och med Pacers egen Marbury, Jamaal Tinsley. Men inte Iverson. Bisarrt att jag alltid drömt om att Iverson ska spela för Knicks. Nu har vi chans att få honom mer eller mindre gratis - och då vill laget inte ens ha honom. Rätt eller fel, är det mycket trist.


2 minuter in är mina favoritsekvenser någonsin med Iverson. Cross-overn på Jordan och jätteklivet över en liggande Laker i Game 1 av NBA Finals 2000.

2 kommentarer:

Gastro sa...

Köp honom för helvete, jag vill säga att allt hänger på er i NY nu. Jag har så mycket sympati för AI just nu, helt sjukt hur en All-Star 09 starter är i ingenmansland.

2 saker jag har läst om. Odom re-signar med Lakers och Mark Jackson kommer kanske vara coach i Minnesota.

Johnny Bragd sa...

Håller med, vi borde signa honom. Det sägs att det är D'Antoni som är den som säger nej, rädd att AI ska bli en coach killer och en locker room plague. Som att det finns så mycket att riskera med nuvarande gäng...