torsdag, november 26, 2009

You sold a million now you half of me

Har idag gått omkring och nynnat på några av de grymmaste linesen ever in the rap game. Jag menar när en brud i en och samma vers skryter om att hon är följande kan det ju inte bli annat än succé:

Queen bitch.
Supreme bitch.
By any means bitch.
Murder scene bitch.
Clean bitch.
Disease free bitch.

Speciellt den sista är så skön. Disease free. Dat's good to know.

Jag talar förstås om ingen mindre (pun!) än Lil Kim och klassikern Queen Bitch.

Anywhoo, jag googlade låten för att take a stroll down memory lane och fann det här klippet som jag av någon anledning aldrig sett/hört förut:



Fanns det någonsin något tvivel om att Biggie skrev Kims raps har jag suddat ut dem efter det här. Clearly är det Biggie som värmer upp i studion för att testköra de rhymes som Kim ska lägga.

Det förklarar också varför Kims karriär sjunkit som en sten efter Biggies död.

En av de skönaste kommentarerna jag såg på YouTube om det här klippet (Ltron9):

"Ghost Write"????? Biggie straight Poltergeisted her shit!!!!!

Lololol.

Inga kommentarer: