tisdag, november 17, 2009

From the quotebook

“There's not another artist in New York City that generates more interest than 50 Cent. If we go international, Jay-Z is Beyoncé's husband. He became more popular and relevant based on the work that Matthew [Knowles] made Beyoncé do.” (BET.com)

Co-sign, Johnny Bragd.

Du kan aldrig få mig att säga att Jay-z är en större (pop)artist i Europa och världen än vad 50 Cent är. Inte en chans. Stoppa en random person (random stad, random ålder, random kläder) på gatan och fråga om han/hon kan namedroppa en enda låt med Jay-z. 1000 spänn på att du inte får mer än ett rätt av 1000. Visa upp en bild på honom och hälften säger, "Är inte det han som ligger med Beyoncé?".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nää nu får jag säga att du faktiskt har fel.. tror jag :s

Johnny Bragd sa...

Självklart kan jag ha fel, det är bara en åsikt =)

Men, jag vidhåller:

Hur många låtar har Jay-z släppt som the average joe (outside the US) kan namnet på? For real. Ingen. Som bäst skulle jag säga att Hard knock life ligger till, och då säger merparten den där låten med Annie. Eller så säger de den där låten med Beyoncé (Crazy in love, som ju inte ens är Jiggas, och som stärker poängen om Mr Knowles).

Jämfört med In da club ligger de i lä. Och kanske till och med P.I.M.P. med Snoop. Och Ayo technology med Justin.

Men ett par låtar gör ingen artist. Och att folk inte kan sin Jay-z säger mer om folk i allmänhet än någonting annat.

Petter417 sa...

Andreas/50 cent har rätt, hate it or love it men thats just the way it is