fredag, november 20, 2009

Raka skallen och visa vad du går för egentligen

Sitter hemma på en fredag. Känns underbart att inte ens komma i närheten av 4:an på fjärrkontrollen. Per default ogillar jag allt TV4 gör. Idol är ännu värre. Helt plötsligt blir hela befolkningen en flock of sheep. När ska någon fatta att de där så kallade idolerna är helt talanglösa? Jag skulle inte betala 50 öre för att se en konsert med någon av dem. Och de ska verkligen inte få kidnappa min fredag från att kunna decompress like Elaine.

Nej, istället är briljanta V för Vendetta på i bakgrunden.


Natalie Portman. Johnny Bragds GF i ett parallellt universum.

Som ett experiment skulle det vara kul om alla tjejer rakade huvudet. Då tror jag att man hade kunnat sålla agnarna från vetet. En tjej som fortfarande är smoking hot med rakat huvud är odiskutabelt het.

Och i motsats det till det så skulle många brudar med hair extensions och andra fixings inte kunna dölja det faktum att de är änna riktiga scooba roobas när det kommer till kritan.

Jag säger som Creed. Au naturale, baby.

4 kommentarer:

Theo sa...

Jag var också Portman-fan tills Nanna nämnde att hon ska ha stated att köttätande är jämförbart med våldtäkt och därtill ha skrivit under på att Roman Polanski borde bli "let off the hook" för sitt sexuella övergrepp på en 13-åring för 30 år sen (ungefär som "det var ju länge sen, let bygones be bygones"). Intressant experiment för övrigt, för min del skulle nog i och för sig 0% klara sig i så fall så... I'd prefer if it wasn't put into practice :).

Johnny Bragd sa...

Hehehe that's insane. Länk på citat?

Jag syftade iofs mest på NPs looks, jag vet inget om hennes person. Jag tar för givet att alla skådespelare är looney och/eller self-absorbed, det är liksom grundkiteriet för att kunna ta sig på så stort allvar till att börja med.

Så JB är tillsammans med NP i ett parallellt universum och där är hon inte galen, faktum är att hon beställer in en stor meze grill as we speak =)

Mac sa...

roligt, du gillar paradise hotell men inte idol? lite satir kanske? Men V for vendetta är en riktigt klassiker.
- Remember, remember, the 5th of november...

Johnny Bragd sa...

Tjena Mac!

Kul att du länkar ditt namn, ska kolla in din blogg..

Idol vs PH, du har en poäng men smaken är ju inte logisk alltid eller hur?

Min grej med PH är att det är TV-kanalernas värsta fast food programming, och det är också så den är paketerad och marknadsförd, man får sleaze och man förväntar sig sleaze. En perfekt symbios mellan förväntan och utfall.

Idol å andra sidan är paketerad som något förstklassigt och angeläget för massorna, medan det (i min mening :) egentligen är simpel fast food karaoke-TV. TV4 levererar inte på löftet om att det här ska vara en show med talanger. Trots att landets pool av Idol-sökande är lika uttorkad som Saharaöknen så måste de fortsatta producera skiten för de har inte råd att lägga ned när de tjänar så mycket reklampengar på miljonpubliken som tunar in. Jag stör mig helt enkelt på att ingen kan call a spade a spade, att alla ska gå på myten om att det är talang vi ser på fredag kvällar. Men men, jag flummar iväg.... :)