söndag, november 29, 2009

Miss Rain



Var och såg Stockholm Filmfestivals Vinnarfilm, Precious.

Grym film. Inget att se för sensitive viewers, den är väldigt magstark, rentav fruktansvärd. Men den har mycket hopp också, och den har en grym cast. Till och med Mariah Carey är bra, hon har skalat av alla Emancipation of Mimi-craziness manér och spelar en så gott som osminkad social worker. Och gör det bra! I am not making this up. Huvudrollen (Gabourey Sidibe) som spelar titelrollen Precious är även hon grym liksom hennes mamma som spelas av Mo'nique. All around grymt bra skådespelare med andra ord. Framförallt hoppar jag till av trevlig överraskning när Paula Patton dyker upp. Aldrig sett henne förut, men jag tror att jag har en instant new favorite. Hon ser ut som en blandning mellan J. Lo (the good years) och Halle Berry - men är av allt att döma en betydligt bättre skådespelerska. Good combo. Lite adderad trivia, hon är gift med Robin Thicke. Ingen är perfekt.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Va kände du inte till Paula Patton innan detta? Jag som trodde att du hade kunskapen om systrarna locked-down :)

Johnny Bragd sa...

Jag gissar att du sett henne i Idlewild? Jag såg inte den för att det påminner mig om vad Outkast blivit idag... men bättre sent än aldrig.