måndag, oktober 19, 2009

The rap era's out of control, brothers selling their souls, going, going, gone!


Nu var det för länge sedan jag drog en throwback vid from the golden era of hip-hop.

Intressant att EPMD rappade om selling out som en oroväckande trend redan 1992. Undrar vad de tycker om dagens rap game?

Btw så såg jag en freestyle med Erick Sermon för ett tag sen. Jag blev chockad, jag hade ingen aaaaaning om att han hade tungans gåva (som flickan sa). Jag trodde typ Redman skrev hans rhymes och att E bara vara en producer som rappade för att man tjänar extra cash på det sättet, ungefär som Dr Dre. Men hade jag fel, åtminstone att döma av E-doubles visit hos Tim Westwood.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh Herreguuud!!

"I Rock'd Bells With L, I  Did Tours With Run, I Did This For Fun, Years Before Pun, And Ya'll Ask How Many Guns I Hold, I'm Like Three, I Nickname 'Em' De La Soul"

Fyy faaan vad fett!!

Johnny Bragd sa...

Eller hur?! Jag blev chockad över E's mic skills.

Fett beat av Dre också. Stat Quo - Here we go

http://www.youtube.com/watch?v=74xgtxqI7Io