fredag, oktober 23, 2009

My credit don't crunch aka The Ferdinand boys

Sprang in i ett YT-klipp som jag trodde var Ali G. Men nej det var Rio Ferdinand som rappade tydligen.



Alla vet ju att Rio Ferdinand började i West Ham. Och artisten i videon, Kano, är från East Ham. Om jag inte minns fel så ligger West Hams hemmaarena Upton Park i East Ham, åtminstone var det den hållplatsen jag hoppade av på när jag var där och såg på en match för några år sen. Men å andra sidan trodde jag att West Ham låg i västra delen av London, inte östra, så vad vet jag?

Hursomhelst, originallåten är ganska fet ändå så nu åker den upp på bloggen. Om du är Jay-z eller om du bara inte gillar autotune upphöjt i 40 så föreslår jag att du zappar.

Kano - Rock n roller



När vi ändå är on the subject of Ferdinand måste jag slänga upp en skön video med hans lillebror Anton (som spelar i West Ham) där han gör the Soulja boy dance. Rörande :) So unfootballer-like.

Jag ville egentligen också slänga upp en gammal intervju från Hegerfors lördag på Canal Plus (men den fanns inte på YT) där Anton tar reportern till stallet (hästar är hans stora intresse) och i intervjun sjunger han smörsångs-R&B i stallet tillsammans med en kompis. De sitter på en höpall och bara vibar och wailar. Efter intervjun klipps det tillbaka till studion där Hegerfors inte visste hur han skulle reagera. Storslagen TV. Wifey satt med mig i soffan och var helt kär i Anton Ferdinand efter det, jag menar en miljonär som spelar fotboll i Premier League som samtidigt är en känslig kille som gillar hästar. Game over.

Inga kommentarer: