tisdag, oktober 06, 2009

FNL lovers se hit!

Nu är väntan snart över. Äntligen dags för den grymmaste tv-serien sen, sen... forever.


Missa inte den här intervjun med skaparen Peter Berg, från 26 minuter och framåt. Intervjun är gjord av Bill Simmons, min favorit sportjournalist. Han är ett fullständigt geni om du frågar mig. Han har alla intressen som jag har, sport, wrestling, TV, film - och han har ständigt griiiiiimt mycket humor.

Anywhoo, nu var inte det här ett Bill Simmons inlägg (även om jag måste göra det soon), det var ett FNL-inlägg... premissen för nästa säsong av Friday Night Lights är att coach måste åka på recruiting turné för sitt nya lag East Dillon. En stor del av utmaningen för FNL är hur man ska fylla tomrummet som lämnas bakom alla grymma personer som lämnat serien. Riktigt coolt att serien anspelar på den utmaningen genom coachs utmaning.

Världens coolaste Riggins gillade inte college experimentet och bor återigen med sin bror och tillsammans driver de bilmekanikerfirman ihop.


Saracen bor tydligen kvar också. Allt detta plus massor mer i intervjun så checka in asap.

Ps 1. Värm nu upp med lite Explosions in the sky och känn tändningen.



Ps 2. Tyvärr är inte Lyla Garrity med i nästa säsong. Men det hindrar inte mig från att slänga upp en bild på henne.

1 kommentar:

Elias sa...

Löjlig tändning