söndag, november 09, 2008

But(t) why?!?

Har alltid ogillat plastikoperationer. Dels för att jag själv hatar tanken på att lägga mig på ett operationsbord - och ännu mindre frivilligt. Och dels för att jag aldrig gillat light produkter, e-ämnen och artificiella tillsatser. Allting som är fake smakar sämre helt enkelt. Au natural baby :)

Konservativ eller inte, är det inte stört hur utbrett det blivit med skönhetsoperationer? När jag gick på gymnasiet så ryktades det om att a friend-of-a-friend opererat sig och på den tiden var det typ the typ talk of the school. Numera verkar det vara ungefär lika big deal som att gå till tandläkaren typ. Extra galet är det när sjukt snygga (kändisar) gör det. Inser att det inte är en så politiskt korrekt åsikt (who cares?) och inte så att det principiellt är någon skillnad, men jag kan ändå se den grundläggande logiken i varför en trasig bil behöver lite reparationer jämfört med att sönderpimpa en redan snygg bil. Eller nåt.

Case in point. Ta Meagan Good, med all önskvärd tydlighet en av de snyggaste (kändisar) man sett:



Så varför behöver hon tanka in butt implants? Butt implants är ju ett ämne i sig - att någon vill operera sig så faller utanför all logik - en titt på Ice-T:s fru Coco borde skrämma en för all framtid om man går i sina funderingar. Men vad får Meagan Good av alla människor att få sånt komplex att hon vill pumpa in ett par kuddar i röven? Det är ett sjukt samhälle vi lever i... eller njae, Hollywood är ett sjukt ställe. För visst måste det vara implants?

Före


Efter


Inga kommentarer: