måndag, augusti 27, 2007

What's the deal with Facebook?

Vad är egentligen det här för sektliknande sajt som alla losers från nord, syd, öst och väst helt plötsligt ska vara en del av?!

Även de mest illiterata på PC ska helt plötsligt ägna timmar och åter timmar åt Facebook; va, har jag missat något? Är inte detta världens mest simpla program, vars kod dessutom är stulen? Är det inte bara en Lunarstorm för vuxna? En mötesplats för 30-plussare som ser en chans till att känna sig ungdomliga? Jag hajar ingenting...

Men man får inte underskatta vikten av "att nätverka" - brb ska bara ut och spy - jag hörde t o m att på en arbetsplats till en friend of a friend så var alla tvungna att skaffa facebook för att hålla sig uppdaterad. Ska man skratta eller gråta? Den tragiska sanningen är väl att det tar väl bara någon månad eller två sen kan inte ens jag stå emot längre och har fixat ett jävla konto där.... har en känsla av att jag kommer ångra det bittert, verkar så jobbigt med massa folk som man känner halvt som halvt som helt plötsligt ska återuppta kontakten.... en annan jobbig grej verkar vara den här tävlingen som pågår om vem som har mest vänner... eller bara att överhuvudtaget rada upp alla ens vänner och inte kunna blunda för den bittra sanningen när det presenteras svart på vitt på nätet för allmänheten att beskåda...

Får mig att tänka på en ordväxling mellan George och Jerry och deras syn på födelsedagskalas:

George:
"You got everybody in your apartment and your thinking THESE are my friends?"
Jerry:
"Every day is my birthday"

Inga kommentarer: