För lite mer än två år sedan köpte Google YouTube för 1.7 miljarder dollar. I backspegeln kan jag inte tänka mig att de är nöjda med det köpet, eftersom YouTube numera suger stenhårt.
För ett par år sen hade YouTube allt. Virals bestående av roliga klipp spred sig som en löpeld över MSN och jobbmailboxar över hela världen. Förfester ägnades åt att surfa såväl gamla som nya musikvideos. Och favoritscener från de bästa TV-programmen kablades ut en masse. Allt det där kan man spola ned i toaletten numera. Virals känns 2006. Surfa låtar kan man göra på Spotify. Och ladda ned senaste Office tar 5 minuter med Vuze, samt att fler och fler kanaler lägger ut sina program på egna hemsidan, så varför behöver jag se skiten i risig kvalitet på YouTube?
Nej tack. Numera är YouTubes dominanta position ett minne blott. 2007 var en surfrunda på YouTube ofta höjdpunkten på internet. Samma surfrunda på YouTube anno 2009 ser numera ut så här:
We're sorry this video is no longer available
Det här videoklippet är inte tillgängligt i ditt land
Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från SvkMyD1kRecords
Näe. I väntan på att även denna sajt totalbannas på grund av upphovsproblematik rekommenderar jag istället Daily Motion.
tisdag, mars 31, 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar