tisdag, december 05, 2006

Lords of the Underground - Chief Rocka

Så vitt jag vet gjorde Lords of the Underground bara ett grymt album, men deras debutalbum Here Come the Lords innehöll i alla fall klassiker som Chief Rocka, Funky Child och titelspåret Here Come the Lords och många andra grymma låtar.



Här skriver jag om hip-hops gyllene era och sen browsar jag Wikipedia och där menar de att den gyllene eran slutar (??!!) när min definition av eran börjar, cirka 93 alltså. Helt sinnessjukt, Old School rap (Public Enemy, Run DMC etc) i all ära men beatsen på den tiden lät ju som något man gjort på en Casio Rapman... Wikipedia är verkligen en jävla hobby-sajt där idioter med för mycket fritid sprider propaganda om sina specialintressen snarare än konstaterar fakta. Ungefär som jag gör med andra ord, fast med en viktig skillnad; en blogg tar man för vad det är, nämligen åsikter och nonsens. Wikipedia: "folkets uppslagsverk"? Folket har alltid fel. Skriv en blogg istället säger jag, den innehåller uppenbarligen lika lite/mycket fakta.

Inga kommentarer: