söndag, augusti 01, 2010

Julian!

Ett par gånger per år kommer jag in i en Strokes-fas, likt en periodar-junkie lyssnar jag sönder alla skivor, för att lägga dem åt sidan igen i väntan på nästa binge.

Det var ett tag sen sist jag lyssnade på The Strokes. Det här förstod jag i sommar när jag för första gången gav Julian Casablancas soloalbum en riktig chans.

Tror jag har lyssnat på Out of the blue cirka 20 gånger per dag senaste veckan. Så även om låten är gammal kommer det nog bli låten som jag kommer att förknippa med sommaren 2010.

Julian Casablancas & The Roots - Out of the blue




Och originalet...

4 kommentarer:

Theo sa...

Det verkar vara standard för dig att ignorera nya Julian-skrivna album i ca 9 månader - minns hur du gjorde likadant med First Impressions of Earth - men FIOE hade ju också Juicebox som förstasingel, som du (mer eller mindre med rätta) hatade, medan Phrazes for the Young öppnade med 11th Dimension som jag vet att du däremot gillade mycket... alltså måste det bara handla om att en "period" behöver kick in då antar jag =). Hursomhelst, synd att Julian var tvungna att göra låten 15 Minutes, eftersom han annars inte har gjort en enda dålig låt enligt mig (Juicebox är oerhört medioker by his standards, men det är mest i sammanhanget lead single för ett Strokes-album som den rakt av är dålig).

Johnny Bragd sa...

True indeed. Alla nya skivor måste finnas ute ett tag innan jag kan upptäcka dem och låta dem marinera. Ofta avfärdar jag dem som semikassa efter en snabblyssning, och väldigt ofta har jag helt fel som gör det. Men i sammanhanget kan vi väl en gång för alla konstatera att jag hade rätt om Håkans senaste (med andra ord att den i Håkan-mått mätt sög hästballe)?

Theo sa...

Oj skulle stått "Julian var tvungen" i förra inlägget, ändrade från "The Strokes var tvungna" =). Anyway, har inte riktigt samma "etta eller femma"-mentalitet som exempelvis Daddy Boastin', men visst håller jag med om att senaste Håkan-skivan inte alls levererade. Tycker dock att Tro och tvivel, För en lång lång tid och Långa vägar är bra nog för att skivan ska undvika beskrivningen "suger hästballe", även med Håkan-mått mätt =). Here's hoping att både Håkan och Julian kan come through under det här året (båda ska väl få ut nya album inom närmsta året) i alla fall!

Anonym sa...

Mitt namn är Dr AZIBA, växtbaserade produkter är 100% garanti för Penisförstoring tillväxt och tjocklek du kan kontakta mig via e-post Priestazibasolutioncenter@gmail.com För bästa naturliga manliga förbättringsprodukt med 100% garanterade resultat. Jag förbereder topp örtförsäljningsprodukter för manlig förbättring med örtformel och inga biverkningar Och även för andra sjukdomar eller virus som HPV, HSV, HERPES, HEPATITIS, DIABETES, Cancer och mycket mer, kontakta mig via e-post: Priestazibasolutioncenter@gmail.com och WhatsApp +2348100368288 Eller webbplats https://naturalherbsmedicine.webs.com/