söndag, februari 21, 2010

Futurecop!

Var på en fest igår och hörde den här låten för första gången. Givet, ingen ny låt på något sätt, men ny för mig likväl.

Futurecop! - Transformers



Trodde att någon hade satt på hitten Baby med Lorentz och M. Sakarias som jag gillar starkt. Till skillnad från traditionell användning av samples inom hip-hop är det här och Mayhem närmast recycling, nästintill covers. Jämför vanliga samples, där en slinga loopas för att utgöra stommen i en låt som sedan kompletteras med flera egna tillägg, så är denna och t ex Mayhem nästintill bara att lägga raps på redan befintliga instrumentaler. Men av vad jag förstår så är den här låten också producerad av Futurecop! så kanske kom Baby till och med innan Transformers, I don't know.

Men det spelar ingen roll och helt oavsett, i båda fallen har de tagit något bra (Ecuador, hmm, kanske inte ändå) och gjort det ännu bättre och det är det rapmusik ska göra. När jag lyssnar på Transformers väntar jag bara på att man ska höra "hoppar ut ur bilen och brudarna go crazy."

Som en bonus slänger jag in en till grym låt med Futurecop!

Futurecop! - Nasa

Futurecop! - N.A.S.A. from CTRL ALT DELETE on Vimeo.

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Lorentz säger något om Futurecop @ 58 sekunder i Baby-videon!