fredag, november 02, 2007

Ofrivillig humor

Såg två fantastiskt roliga TV-inslag ikväll, men jag tror att de båda var ofrivilliga... kanske.

Det första var definitivt ofrivilligt, Andreas "inför-framträdande" i Idol i form av ett hemma-hos-reportage i Malmö. Temat var "att sjunga till någon man älskar" och Andreas hade valt sin öststatsfru (samma fru som han avslöjade på audition var frisörskan som stod som ansvarig för hans hockeyfriss) och barn som agerade statister i den megadeppiga kulissen som var deras sunkiga lägenheten. Hysteriskt kul var det i alla fall, men jag tror man måste se det för att fatta fullt ut, jag måste dammsuga nätet för en nedladdningsbar video av denna "sketch".

Den andra är mer tveksam om den var frivillig, men om den var det var det stor humor ... Fredag hela veckan (heter det det?) drev iaf med svensk film och humorn i inslaget var "the voice over"; berättarrösten var en underbar drift med mitt TV-hatobjekt nummer 1, nämligen bönder som gör ett mediaförsök till rikssvenska fast som inte lyckas skaka av sig sitt talfel-R. Tänke Folke RRRR-Rydén fast i ung och uppkäftig och opinionated voice. Att dem inte sållar lite i vilka som anställs att synas och höras i TV. Nej, bevara rutan från "R", Norrköping-/Linköpingsmål och gotländska så slipper jag få huvudvärk...

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg ovkdå den obetalbara Andreassketchen. Jag är rädd för hela den inhyrda familjen. Mest frun. Men också den husbilsliknande inomhusmiljön.